چگونه مشخصات ایزوگام خوب و بد را تشخیص دهیم؟

مشخصات ایزوگام خوب، ویژگی های بهترین ایزوگام
Category: ,
چکیده مقاله

چگونه مشخصات ایزوگام خوب و بد را تشخیص دهیم؟

ایزوگام یک عایق رطوبتی است که از قیر و الیاف مصنوعی ساخته شده که با استفاده از حرارت و گرما بر بستر پی، دیواره، بام و کف ساختمان ها و استخرها برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت چسبانده میشود. قطعا برای اینکه یک عایق رطوبتی کارایی و کیفیت بالایی داشته باشد، باید استاندارد باشد یعنی در فرایند تولید این محصول تمام موارد و شروطی که سازمان ملی استاندارد مقرر کرده رعایت شده باشد. شناخت و آگاهی کامل از مشخصات ایزوگام خوب میتواند به شما در خرید ایزوگامی با کیفیت که سال ها از آن بهره ببرید کمک شایانی کند، به ویژه که در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدی برای سود بیشتر، اقدام به تولید ایزوگام بی کیفیت و نا مرغوب و غیر استاندارد میکنند. البته علاوه بر کیفیت ایزوگام، نصب اصولی آن هم مهم میباشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله مشخصات ایزوگام خوب را توضیح دهیم. 

نحوه اجرای ایزوگام روی دیوار سیمانی

مشخصات فنی ایزوگام خوب چیست؟

ایزوگام خوب ایزوگامی است که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما باشد، وزن و ابعاد مناسبی داشته باشد. علاوه بر اینها در ساخت یک ایزوگام خوب، از مواد زیر استفاده میشود: 

  • یک لایه پلی استر
  • فیلم پلی اتیلن و چسب و باند
  • یک لایه تیشو
  • مواد پلیمری (اتکتیک پلی پروپیلن)
  • قیر صنعتی با نقطه نرمی ۶۰/۷۰   
  • پودر مس ۶۰۰ و پودر تالک
  • فویل آلومینیومی جهت روکش ایزوگام

ابعاد و ضخامت یک ایزوگام خوب باید چقدر باشد؟

از مشخصات یک ایزوگام خوب ابعاد و ضخامت مناسب آن است. معمولا ایزوگام استاندارد با عرض 1 متر و طول 10 متر و ضخامت 3.5 تا 4 میلی متر تولید و بسته بندی میشوند.  

این مطلب نیز برای شما مفید است:

ویژگی ها و مشخصات ایزوگام خوب چیست؟

آَشنایی با ویژگی ها و  مشخصات ایزوگام خوب، تشخیص آن را برای ما آسان تر میکند و باعث میشود ایزوگامی با کیفیت تهیه کنیم. این موارد عبارتند از:

مواد اولیه ایزوگام

قطعا یکی از مهمترین و اصلی ترین پارامترهایی که سازمان ملی استاندارد برای مشخصات ایزوگام خوب وضع کرده، به کار بردن مواد اولیه با کیفیت است. در اصل کیفیت این مواد رابطه مستقیم با کیفیت ایزوگام تولید شده دارند. 

ضخامت ایزوگام باکیفیت

یکی دیگر از مشخصات ایزوگام خوب، ضخامت مناسب آن است. ضخامت مناسب به عواملی مثل فویل آلومینیومی، کیفیت تیشو، قیر و پلی استر به کار رفته در آن بستگی دارد. همانطور که در بالا گفته شد، بر اساس استاندارد های تعیین شده، ضخامت یک ایزوگام خوب باید بین 3.5 تا 4 میلیمتر باشد.

وزن ایزوگام خوب

وقتی که ایزوگامی از مواد اولیه با کیفیت و روش تولید استاندارد استفاده کرده باشد، مشخصا باید وزن آن هم استاندارد باشد، نه سنگین تر باشد، نه سبک تر. وزن استاندارد که یکی از مشخصات ایزوگام خوب است، باید بین 40 تا 42 کیلوگرم باشد. 

تعداد لایه های تشکیل دهنده

معمولا سه نوع ایزوگام تولید میشود، ایزوگام یک لایه، دولایه و سه لایه.

  • ایزوگام های یک لایه دارای پلی استر می باشند.
  • ایزوگام های دو لایه، علاوه بر لایه پلی استری، دارای یک لایه الیاف تیشو هم هستند.
  • ایزوگام های سه لایه هم که به صورت سفارشی تولید می شوند، علاوه بر موارد ذکر شده، در ساخت آنها از مفتول های سیمی هم استفاده میشود.

تطابق با آب و هوای منطقه

از ویژگی های بهترین ایزوگام، این است که با آب و هوای منطقه ای که قرار است استفاده بشود، سازگار باشد. معمولا ایزوگام ها در دو نوع سازگار با هوای سرد و سازگار با هوای گرم ساخته میشوند.

مقاومت

داشتن مقاومت در برابر ضربه، فشار، گرما و سرما، از مشخصات ایزوگام خوب است. ایزوگام هایی که به صورت استاندارد باشند، چنانچه در برابر فشار و ضربه قرار بگیرند دچار آسیب نمی شوند و شاهد پوسیدگی در آنها نخواهیم بود.

قابل استفاده بر روی سطوح مختلف

از مشخصات ایزوگام خوب این است که در کل قسمت های ساختمان مثل پی، پشت بام و کف قابلیت نصب شدن دارند و محدودیتی برای استفاده  بر روی سطوح سیمانی، چوبی، آسفالتی و … ندارند.

طول عمر بالا

مشخصا ایزوگامی که به صورت استاندارد تولید شده باشد، طول عمر بالایی هم دارد و عایق کاری ساختمان را تا سال های طولانی تضمین میکنند. 

بسته بندی ایزوگام خوب

بسته بندی مناسب که باعث میشود تا ایزوگام تولید شده از اتمام فرایند تولید تا مصرف سالم به دست مشتری برسد و کیفیت آن حفظ بشود.

قیمت مناسب

در ساخت یک ایزوگام خوب از مواد اولیه با کیفیت استفاده میشود، در نتیجه ممکن است نسبت به ایزوگام هایی که کیفیت مطلوبی ندارند، قیمت بالاتری داشته باشند. البته با توجه به ماندگاری و مقاوت مناسب آنها، قیمتشان مقرون به صرفه است. 

ایزوگام روی دیوار سیمانی

چگونه ایزوگام خوب را از بد تشخیص دهیم؟

تشخیص ایزوگام خوب از بد کار دشواری نیست. شما می توانید از یک پیمانکار حرفه ای کمک بگیرید و یا با توجه به برخی نکات جزئی، ایزوگام مرغوب و نامرغوب را تشخیص دهید. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. نشان استاندارد: یک ایزوگام خوب حتما دارای نشان ملی استاندارد در هر دو متر بر روی رول عایق چاپ شده و ضمانت نامه و بیمه نامه از طرف شرکت سازنده آن می باشد. 
  2. مواد اولیه: اگر دست خود را بر روی ایزوگام کشیدید و ذرات سیاه آن به دستتان نچسبید، آن ایزوگام با کیفیت است زیرا در ساخت ایزوگام های با کیفیت از پلیمر و قیر مرغوب استفاده میشود ولی در ساخت ایزوگام های بی کیفیت از پودر های معدنی یا مواد غیر پلیمری استفاده میشود که بویی ناخوشایند و شبیه به بوی گازوئیل دارند
  3. انعطاف پذیری: ایزوگام با کیفیت در صورت تا کردن آن، خم یا شکسته نمیشود.
  4. مقاومت: ایزوگام خوب را از هر طرفی بکشید، پاره نمیشود و در برابر سرما، گرما و ضربه های مکانیکی مقاومت بالایی دارد.

هزینه ایزوگام مرغوب به چه صورت است؟

قطعا قیمت هر رول ایزوگام با کیفیت آن رابطه مستقیم دارد. قیمت مواد اولیه، نوسانات آن ها، نوع بسته بندی و برند در قیمت نهایی ایزوگام تاثیر دارند. همچنین تعداد لایه های ایزوگام و نوع روکش آن در قیمت آن تاثیر به سزایی دارد. هزینه ایزوگام مرغوب به صورت متری محاسبه می شود و به دستمزد پیمانکار و میزان کیفیت ایزوگام استفاده شده بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه ایزوگام مرغوب و باکیفیت می توانید با کارشناسان ما در آسیا گستر شرق تماس بگیرید:

نصب و اجرای بهترین ایزوگام ساختمان

برای اینکه عایق رطوبتی خوبی داشته باشیم علاوه بر کیفیت بالای ایزوگام مورد استفاده ،باید نصب آن هم به صورت اصولی و درست باشد. شرکت آسیا گستر شرق که یکی از بهترین پیمانکارهای ایزوگام در تهران است، علاوه بر استفاده از ایزوگام مرغوب و با کیفیت، با بهره بردن از کادری مجرب و حرفه ای، میتواند به درستی کار نصب ایزوگام را انجام بدهد. شما می توانید با اعتماد به ما، بهترین نتیجه و بهترین کیفیت ایزوگام را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *