قیرگونی سرویس بهداشتی چگونه انجام می شود؟

قیمت و نحوه قیرگونی سرویس بهداشتی
Category: ,
چکیده مقاله

قیرگونی سرویس بهداشتی چگونه انجام می شود؟

استفاده از عایق رطوبتی، بیشتر در قسمت هایی از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد که دائما با آب و رطوبت تماس دارند. قیر گونی نیز یکی از روش های قدیمی و سنتی برای عایق کاری رطوبتی ست که پایه آن قیر میباشد و هنوز در بسیاری از پروژه ها اجرا میشود. قیرگونی سرویس بهداشتی یکی از رایج ترین اقدامات برای عایق کاری سرویس است. در ادامه به هزینه ها و مراحل قیرگونی سرویس خواهیم پرداخت.

ضرورت قیرگونی سرویس بهداشتی

از آن جهت که یکی از مشکلات هر ساختمانی وجود نم و رطوبت است و سرویس بهداشتی بیشترین تماس را با آب و رطوبت دارد. برای پیشگیری از این مشکل قیرگونی سرویس بهداشتی اهمیت بالایی را برخوردار است.

قیرگونی پی ساختمان حائز اهمیت است چرا که اگر احیانا در انجام ایزوگام مشکلی پیش آید میتوان آن را تعمیر یا تعویض نمود ولی اگر در مراحل قیرگونی پی ساختمان مشکلی وجود داشته باشد، باعث خسارت های جبران ناپذیر در ساختمان میشود. بنابراین بسیار مهم است که کار خود را به بهترین پیمانکار قیرگونی در تهران بسپارید. از جمله خسارت ها میتوان به پوسیدگی چوب ها، تکثیر حشرات موذی، تغییر شکل دادن لایه بیرونی گچ ها، زنگ زدگی آهن و…. اشاره کرد. البته باید ذکر کرد که عایق کاری باید با دقت کافی و مصرف مواد اولیه مرغوب همراه باشد تا نتیجه  مطلوبی را به ما دهد.

اجرای قیرگونی سرویس بهداشتی

اجرای قیرگونی سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین مراحل در حفظ و بهبود این امکانات ضروری است. شرکت آسیا گستر شرق با بیش از دو دهه تجربه در عرصه پیمانکاری قیرگونی و ایزوگام، به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین ارائه‌دهندگان این خدمات شناخته می‌شود.

چرا شرکت آسیا گستر شرق؟

  1. تجربه و تخصص: تیم ما از کارشناسان با تجربه و آشنا به تکنیک‌ها و روش‌های مدرن قیرگونی برخوردار است. از فن‌آوری‌ها و استانداردهای بین‌المللی برای اجرای بهترین روش‌ها استفاده می‌کنیم.
  2. مصالح با کیفیت: ما از بهترین مواد و مصالح با کیفیت برای اطمینان از ماندگاری و عمر طولانی استفاده می‌کنیم. هر ماده‌ای که استفاده می‌شود، تحت کنترل کیفیت دقیق و الزامات مربوطه قرار دارد.
  3. ضمانت کیفیت: شرکت آسیا گستر شرق به تضمین کیفیت و رضایت مشتریان اولویت می‌دهد و در تمامی مراحل پروژه‌ها، از شروع تا پایان، از کنترل کیفیت دقیق و مستمر بهره می‌برد.

به شرکت آسیا گستر شرق اعتماد کنید تا بهترین خدمات قیرگونی و ایزوگام را با کیفیت عالی و به بهترین شکل به شما ارائه دهد. با ما تماس بگیرید تا از بهترین قیمت های قیرگونی سرویس بهداشتی بهره مند شوید.

قیمت و هزینه قیرگونی سرویس بهداشتی

یک سوالی که برای تمامی مشتریان قیرگونی پیش می آید این است که چطور میتوان هزینه های اجرا و مواد اولیه را محاسبه کرد؟ در این بخش میپردازیم به عواملی که در قیمت گذاری قیرگونی سرویس نقش دارد. 

در کل هزینه های قیر گونی دو دسته است: یکی قیمت به ازای هر مترمربع و دیگری محاسبه هزینه دستمزد به صورت روز مزد.

  • محل اجرا: قیمت قیرگونی بر اساس محل اجرای آن متفاوت است. برای مثال برای سقف خانه با توجه به اینکه به عایق کاری بیشتری نیاز دارد، نسبت به قیرگونی سرویس و آشپزخانه بالاتر است.
  • متراژ: مساحت قسمتی که قصد عایق کاری آن را داریم در مقدار مصالح مصرفی و نهایتا در هزینه کل تاثیر میگذارد. البته در این روش نیز مانند ایزوگام هرچه متراژ افزایش یابد از قیمت هر مترمربع کاسته میشود. 
  • مصالح مورد نیاز: قیمت مصالحی که در اجرای پروژه استفاده میشود در هزینه کل اجرا پروژه تاثیر میگذارد. همچنین با توجه به اجرای هر یک از انواع قیرگونی مثلا سه لایه، حجم مواد مصرفی متفاوت است. عدم ثبات قیمت مصالح نیز یکی از بزرگ ترین مشکلات این حوزه است که امروزه در مبحث محاسبه قیمت مطرح می باشد. 

مزایا و معایب قیرگونی سرویس بهداشتی

قیرگونی توالت نیز همانند دیگر روش های عایق بندی دارای مزایا و معایبی ست که در این بخش به آنها اشاره میشود:

مزایای قیرگونی سرویس بهداشتی

  • عدم نیاز به نیروی متخصص
  • مصالح قابل دسترس
  • مناسب بودن برای فضا های کوچک

معایب قیرگونی سرویس بهداشتی

  • خطرناک بودن به دلیل داغی قیر
  • پوسیدگی ناحیه قیر گونی شده در مدت زمان
  • پارگی در اثر نشت های احتمالی سازه

مراحل انجام قیرگونی سرویس بهداشتی

درست انجام دادن قیرگونی سرویس بهداشتی مانند ایزوگام کردن، به خصوص در قسمت هایی که تماس مداوم با آب و رطوبت دارد مثل قیرگونی سرویس و پشت بام مناطق شمال کشور اهمیت و نقش بالایی در طول عمر آن را ایفا میکند. در این بخش به بررسی مراحل انجام قیر گونی و نکات انجام آن میپردازیم:

  1. در صورتی که شیب بندی و سطح صاف وجود نداشته باشد، باید قبل از اجرا عایق، زیر کار با ملات ماسه و سیمان نرم اندود شود و سطح به طور کامل خشک شود. دلیل انجام این کار آسیب پذیری قیر در برابر اشیا تیز و سطوح زبر است.
  2. در لایه اول، قیر کاملا توسط حرارت آتش نرم میشود و بر روی محل مورد نظر مالیده میشود. در این مرحله نیاز است تا تنها از قیر 60-70 نرم (قیر خالص با درجه نفوذ بین 60 تا 70 دهم میلیمتر) استفاده شود تا به تمام خلل و فرج ها نفوذ کند.
  3. استفاده از قیر مخلوط یا سفت به هیچ عنوان در مرحله اول مجاز نیست و معمولا برای اندود کردن یک متر مربع گونی به 2 کیلوگرم قیر نیاز داریم.
  4. بعد از پخش قیر به صورت یکنواخت، یک لایه از گونی تمیز، خشک و برون چروک را روی سطح آن پخش میکنیم و مسیر آبرو ها را برش میزنیم. باید دقت داشت تا لایه های عایق به نحو مناسب تا داخل لوله فاضلاب امتداد داشته باشد.
  5. در این مرحله قیر شل 60-70 را با قیر 85-25 (مناطق سردسیر و معتدل) یا قیر 90-15 ( مناطق گرمسیر) با نسبت مساوی مخلوط میکنیم و روی گونی به صورت یک دست میمالیم. معمولا برای لایه دوم 1.5 کیلوگرم به ازای هر مترمربع کافی است. 
  6. لایه دوم گونی، عمود بر لایه اول پهن میشود و روی آن  را مجددا به قیر مخلوط نرم و سفت با نسبت 1 به 2، آغشته میکنیم.

نحوه تست قیرگونی

مهندسان در پروژه های ساختمانی برای تست عایق های قیرگونی سرویس بهداشتی، بستن دریچه آبرو و پر کردن آب به مدت 24 تا 48 ساعت را اجرا میکنند. اما قیرگونی دو لایه جهت قیرگونی توالت مناسب تر و با دوام تر است و تا کنون جایگزین قطعی پیدا نشده.

در نهایت، قیرگونی یکی از روش های عایق کاری رطوبتی است که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار میگیرد. قیرگونی سرویس بهداشتی بهترین و اقتصادی ترین دوش های عایق کاری است. در اجرای قیرگونی توجه به نکات برای دریافت کیفیت بالاتر ضروری ست که تقریبا تمامی عوامل و نکات و بخصوص قیرگونی سرویس بهداشتی که امری بسیار حساس است را در این مقاله بررسی کرده ایم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *